تقویم اجرایی برنامه آموزش خانواده، دبستان غیر دولتی عرفان

نوبت اول

روز و تاریخ پایه ها
96/8/23  سه شنبه پایه اول
96/8/30 سه شنبه پایه پنجم
96/9/5 یکشنبه پایه ششم
96/10/12 سه شنبه پایه پنجم
96/10/26 سه شنبه پایه ششم

 

 

تقویم اجرایی جلسات انجمن اولیا و مربیان

سال تحصیلی 97-96

ماه روز و تاریخ ساعت جلسه
مهر دوشنبه 96/7/1 15
آبان شنبه96/8/27 15
آذر یکشنبه96/9/26 15
دی یکشنبه96/10/30 15
بهمن یکشنبه96/11/29 15
اسفند یکشنبه96/12/20 15
فروردین دوشنبه97/1/25 15
اردبیهشت    
خرداد    

 

 

 قابل توجه پسر دارها

فرزندان و امتحانات   

بی علاقه به مطالعه ,میل به مطالعه,کتاب خواندن

پسرها کمتر به مطالعه، به عنوان فعالیت سرگرم کننده می نگرند. آن ها مطالعه را عملی لذتبخش نیافته اند و در مقایسه با دخترها ، عمدتا برای رسیدن به هدفی سودمند مطالعه می کنند.

تفاوت هایی در گرایش دو جنس دختر و پسر به کتابخوانی وجود دارد . تلخی حقایقی که در چند دهه اخیر و طی مطالعات زیاد به دست آمده نشان می دهد که در بین پسرها بیشتر بی علاقه به مطالعه دیده می شود.

شواهد بسیاری نشان می دهد که:
- جنسیت ، به عنوان یک عامل در یادگیری، خواندن و میل به مطالعه نقشی خاص ایفا می کند.
- تعداد پسرهایی که به آموزش های ویژه نیاز دارند ، به مراتب بالاتر است.
- پسرها کمتر از دخترها به دانشگاه وارد می شوند.
- نرخ ترک تحصیل در بین پسرها بیشتر از دخترها است.
- پسرها در سنین بلوغ، بیشتر از قبل خود را بی علاقه به مطالعه وصف می کنند.

پس به هنگام انجام دادن و به پایان رساندن امور توسط کودکان، تفاوت های جنسی را در نظر بگیریم:
- پسرها به مدت زمان بیشتری نیاز دارند تا خواندن را بیاموزند.
- پسرها کمتر از دختر ها می خوانند.
- دخترها در درک متن های داستانی، روایتی و توصیفی به طور قابل توجهی از پسرها برترند.
- پسرها در بیرون آوردن اطلاعات از دل متن هایی یا انجام تکالیفی که ارتباط مستقیم با کار و زندگی دارد، از دخترها برترند. بنابراین معلمان دروس ادبیات و حتی دروس خواندنی و عملی می توانند تکالیف مربوط به خواندن را با واقعیات زندگی در هم آمیزند. مثلا با در نظر گرفتن علاقه نوجوان از وی بخواهند که اطلاعاتی درباره انواع فیلم های نوجوانان یا مراحل اختراع تلویزیون یا هر وسیله دیگری که خود نوجوان مایل است تهیه کند یا درباره شرایط کنونی باشگاه های لیگ فوتبال اروپا و حتی انواع اتومبیل ها تحقیق کند.

در نگرش و طرز تلقی
- پسرها در مقایسه با دخترها توانایی های خود را در زمینه خواندن و مطالعه باور ندارند.
- پسرها کمتر به مطالعه، به عنوان فعالیت سرگرم کننده می نگرند. آن ها مطالعه را عملی لذتبخش نیافته اند و در مقایسه با دخترها ، عمدتا برای رسیدن به هدفی سودمند مطالعه می کنند.
- تعداد پسرهایی که خود را اهل مطالعه نمی دانند، حتی اگر در زمینه هایی مطالعاتی هم انجام دهند نسبت به دخترها بیشتر است.
- پسرها نسبت به دخترها اشتیاق کمتری به خواندن نشان می دهند.
 
راهکارهایی برای یافتن راه حل برای پسرهای بی میل به خواندن وجود دارد:
- انتخاب کتاب های مورد علاقه پسرها :وقتی پسرها موضوعات زیادی از قبیل روزنامه ها ، مجلات، تازه های ورزش، طنز، لطیفه و غیره را می خوانند، هنوز خود را به عنوان انسان اهل مطالعه قلمداد نمی کنند. دقیقا به این دلیل که این موضوعات در مدارس و حتی از نظر بیشتر والدین به عنوان مطالب قابل خوندن و با ارزش ارزیابی نشده اند.

- در انتخاب کتاب ها و متون برای کتابخانه منزل یا مدرسه از فرزندان و دانش آموزان خود نظر سنجی کنید تا حس مالکیت و علاقه آن ها را به منابع تازه قوت بخشید.

حتما بارها از زبان نوجوانان یا دانش آموزان خود شنیده اید که برای رد پیشنهاد شما در خواندن مطلب یا کتابی که به نظر شما خیلی جالب می آید، با این عبارت خود را توجیه می کنند " این را دوست ندارم بخوانم چون حال نمی دهد!"

- پسرها را تشویق کنید که کتاب های مورد علاقه خود را به دوستانشان نیز معرفی کنند و بدین ترتیب روحیه مطالعه را در یکدیگر زنده نگه دارند.

- بر سر این که بچه ها چه می خوانند تعصب نشان ندهید، چون قرارمان این است که بچه هایمان را به مطالعه عادت دهیم. نه آن که به آن ها خط و مسیر مطالعه را تحمیل کنیم. این کار دوم مساوی فراری دادن بچه ها از کتاب است. اگر نوجوانی به خواندن عادت کرد، در آینده دیگر صرفا لطیفه و گزارشات ورزشی نخواهد خواند و خود، راه خود را برای انتخاب مطالبی که به بهتر زیستن او کمک کند، خواهد جست.
 
پسرها بهترین پاسخ را زمانی می دهند که:
- برنامه هایی که برای آن ها طراحی می شوند ، در قالب لقمه های کوچک و قابل هضم و کوتاه مدت باشند.

- هر ساعت درسی به فعالیت های متعدد تقسیم شود و آن ها را با شیوه های فعال آموزشی چون تحقیق، تفکر، بحث و تبادل نظر درگیر کند.

- برای یادگیری مطالبی عرضه شود که در خور حوصله آن ها باشد ، در محدوده علاقه مندی های آن ها بگنجد و در پس آن هدفی مشخص ارائه شده باشد.

 

والدین و نوجوان, برقراری ارتباط با نوجوانان

جمله " نمی دانم چگونه سرحرف را با او باز کنم و در مورد رفتارهای غلطش صحبت کنم ؟!" ؛ شکایت اکثر والدینی است که  نوجوانی در خانه دارند.

پیدا نکردن فضایی مناسب برای گفتگو، معمولا نگرانی و دغدغه ذهنی والدینِ نوجوانی است که زبان مشترکی با فرزندشان پیدا نکرده و در ارتباطاتشان نیز دچار مشکل شده اند.

گاهی عدم آشنایی با نحوه صحیح برخورد با یک نوجوان، باعث می شود پدر و مادرها فرسنگ ها از فرزندشان دور بیفتند، فاصله ای که شاید هرگز نتوان آن را جبران کرد.

برقراری ارتباط با نوجوانان مهارتی قابل یادگیری است؛ والدین به راحتی می توانند با کمک گرفتن از تدابیر زیر گفتگویی بهینه و ثمر بخش داشته باشند:
 
سر حرف را با نوجوان باز کنید
به جای این پا و آن پا کردن و خوردن مدام حرف هایتان، خودتان باشید و در کمال آرامش و با مقدمه ای شیرین باب سخن را بگشائید! با ساده ترین ها، مکالمه را شروع کنید

مثلا، بگوئید: " چه خبر؟"، " امروز چطور بود؟" ،"ناهار خوشمزه بود!" و...

همین سوال های ساده باعث می شود فرزند شما کم کم شروع به حرف زدن کند و خیلی از مسائل  خود را با شما در میان بگذارد.
 
پیش از گفتگوی اصلی، بستر سازی کنید
بهتر است پیش از پرداختن به موضوع اصلی، بستر سازی کنید. مثلا، بر سر دیگر مسائل مهم زندگی نوجوان و یا خانواده  توقف نمائید و در مورد یکی از اتفاقات پیش آمده اخیر، نظر او را بخواهید. سپس به تدریج گفتگو را هدایت کرده و در نهایت به سمت موضوعی که متمایلید در مورد آن بحث کنید، پیش ببرید. بدین طریق شما خواهید توانست فضای دوستانه ای را بر روابط خود و نوجوانتان حاکم سازید و او را راغب به گفتگو کنید.

بحث را با پرسش های منظوردار شروع نکنید
اولین قدم برای نتیجه دادن یک بحث، این است که به شخصیت نوجوانتان احترام بگذارید. در این صورت است که او با شما احساس راحتی کرده و درددل می کند.

بدون هیچ گونه سرزنش، انتقاد و یا تحقیری با بیان مثال ملموسی، بر رفتار نامطلوب نوجوان، ایست کنید و نظر او را راجع به آن جویا شوید. اگر می خواهید بحثی منطقی و نتیجه دار داشته باشید، بحث را با پرسش های منظوردار شروع نکنید. اگر از نوجوانتان بپرسید:" از صبح تا به حال کجا بودی؟" یا بگوئید:" معلوم است چه می کنی! می خواهی آبروی خودت و ما را ببری!"، مطمئنا به نتیجه نخواهید رسید و چیزی جز پرخاشگری و عصبانیت، جوابهای سروبالا و دروغ های نوجوان، چیزی عایدتان نخواهد شد.

بهتر است صحبت های خود را با سوال هایی کلی  شروع کنید تا بحث کم کم پا بگیرد. مثلا بگوئید: "خوب امروز چه کارها کردی؟!  از دوستانت چه خبر؟! و...".
 
به حرف نوجوان گوش دهید
در صورتی که موفق به ارتباط گرفتن شدید، در این مرحله توصیه می شود تا آنجایی که ممکن است اظهار نظر نکرده و دیدگاه خود را بیان نکنید. اجازه دهید سکان هدایت گفتگو به دست نوجوان باشد. فقط به حرف نوجوان گوش دهید. بهتر است هرازچند گاهی با بیان عباراتی چون " آهان، اوهوم، ..." به او ثابت کنید که سرو پا گوش هستید و یا با پرسش سوالاتی از آنچه که گفته است، نظر او را برای ادامه بحث، جلب کنید و خود نیز به این اطمینان برسید که صحبت های او را درست متوجه شده اید.

از او سوال کنید ولی قضاوت نکنید
همیشه فرض را بر این بگذارید که او دلیلی منطقی برای انجام کارهای خود داشته است. بدون هیچ سوگیری و برداشتهای یک جانبه، سوالات خود را بپرسید و منتظر جوابهای قانع کننده نوجوان باشید. اگر قانع نشدید سوال خود را به طریقی دیگر بیان کنید و از نوجوان توضیح بیشتری بخواهید. برای درک و تفهیم بهتر مسئله، سعی کنید بی هیچ غرضی رفتارنوجوان را توصیف کنید و نظر او را نیز را راجع به آن بخواهید. البته یادتان باشد برای توصیف رفتارهای نوجوانتان، از واژه های "غلط" و " احمقانه" استفاده نکنید.

دنبال بهانه گیری و جروبحث نباشید
اگر می خواهید نوجوانتان پس از مدتی فقط صدای شما را نشنود بلکه به حرفتان نیز گوش دهد بایستی حواستان به گفتگوها باشد. دنبال بهانه گیری و جر وبحث نباشید. از کاه، کوه نسازید و بر سر هر موضوع کوچک و بزرگی غرغر نکنید. چشم تان را بر روی برخی از رفتارهای غلط او ببندید تا جای بحث برای موضوعات مهم تر باقی بماند.

به او بفهمانید نگران او هستید
برای این که نوجوان اجازه مداخله در مشکلات شخصی اش را به شما بدهد، به او بفهمانید نگرانش هستید و قصد کمک دارید. طوری رفتار نکنید که انگار شما همه بایدها و نبایدهای زندگی نوجوان را

 

تقویم اجرایی جلسات انجمن اولیا و مربیان دبستان عرفان سال تحصیلی 96-95

ردیف روز تاریخ زمان شروع مکان جلسه
1 سه شنبه 95/8/4 15-17 دبستان عرفان
2 سه شنبه 95/9/23 15-17 دبستان عرفان
3 سه شنبه 95/10/7 15-17 دبستان عرفان
4 سه شنبه 95/12/3 15-17 دبستان عرفان
5 سه شنبه 96/1/22 15-17 دبستان عرفان
6 سه شنبه 96/2/26 15-17 دبستان عرفان

 

 

اعضا انجمن اولیاء و مربیان ومدرسه( نماینده های کلاس ها) دبستان غیر دولتی عرفان سال تحصیلی 96-95

پایه نام و نام خانوادگی
اول الف خانم مظلومی
اول ب خانم انتقامی
2/1 خانم شفیعی
2/2 خانم کرمی
3/1 خانم دیانی
3/2 خانم رضی پور
4/1 خانم رضایی
4/2 خانم هادیان
5/1 خانم قربانی
5/2 خانم رحمانی
6/1 خانم رحمانی
6/2 خانم رجبی
آمادگی 1 خانم جهانی
آمادگی2 خانم صمدی
آمادگی 3 خانم یزدان پناه


 

 
یادداشتی از فرزندان شما!
1-من را بدعادت نکنید.من میدانم که نباید همه آنچه را که می خواهم را داشته باشم ، فقط می خواهم شمارا امتحان کنم.
2- از قاطع بودن با من نترسید، من قاطعیت را ترجیح می دهم.
3- با من با زور رفتار نکنید، چون این کار به من می آموزد که قدرت تنها چیزی است که به حساب می آید.
4- قول هایی که ممکن است نتوانید به آن عمل کنید را ندهید،  این کار باعث کاهش اعتماد به نفس من به شما خواهد شد.
5-  کاری نکنید که من احساس کنم کوچکتر از سن واقعی خودم هستم
6- در مقابل مردم (دیگران) مرا اصلاح نکنیدو در خلوت به آرامی با من صحبت کنید تا من بیشتر و بهتر یاد بگیرم.
7- درباره وقت بسیار کمی که با هم می گذرانیم ، نگران نباشید. اینکه ما وقت مان را چگونه با هم می گذرانیم است که به حساب می آید.
8- فراموش نکنید که من نمی توانم بدون درک و تشویق زیاد پیشرفت کنم.
9- به یاد داشته باشید که من از یک نمونه بهتر یاد می گیرم تا از یک انتقاد.
10- با من همان طور رفتار کنید که با دوستان خود رفتار می کنید و من هم دوست شما خواهم بود.
 
صداقت بهترین سیاست است.

آیا یک فرد دروغگو قابل احترام است؟ آیا شما به کسی که مورداحترام شماست دروغ می گویید؟ قطعا اینطور نیست.

اگر مرتکب اشتباهی شدید، آن را بپذیرید و عذرخواهی کنید،زیرا این نوع رفتار به خصوص در مورد فرزندان ک سن تر بسیار باارزش است زیرا در نظر کودکان این گروه سنی والدین موجوداتی کامل و مطلق هستند و اگر ببینند والدینشان هم ممکن است اشتباه کنند ودر صورت  بروز اشتباه آن را می پذیرند و عذرخواهی میکنند ؛از طریق رفتار و عملکرد والدین بهتر و موثرتر آموزش می بینند.

 
احترام متقابل

احترام گذاشتن پدیده شگفت انگیزی است و یک ویژگی اکتسابی است که باید در طول زندگی فراگرفته شود. یک اصل نیز در این ارتباط وجود دارد وآن اینکه اگر کسی می خواهد مورد احترام واقع شود باید به دیگران احترام بگذارد.

 
روش های برقراری ارتباط خانه و مدرسه و نقش انجمن واولیاء

 خانواده ، نخستین نهاد اجتماعی است که تأمین کننده ی نیازهای روانی و جسمانی افراد است . کودک از همان ابتدایی شیر خوارگی از محیط خانواده متأثر می شود و در بزرگسالی نیز این تأثیر پیچیدگی خاص خود را پیدا می کند . خانواده در رشد شخصیت فرزندان ، تحکیم ارتباط میان اعضای خود و اعتلای فرهنگ جامعه و ... نقش و اهمیت بسزایی دارد .
فرزند در خانه و در دامان والدین رشد می کند و آماده ی ورود به مرحله ی دیگری می شود . خانه و مدرسه به عنوان دو نهاد اصلی تعلیم و تربیت هر جامعه ای محسوب می شود .وضعیت موجود هر جامعه ای نتیجه یادگیری دیروز افراد در خانه و مدرسه است و وضعیت فردای هر جامعه در نتیجه سرمایه گذاری هایی است که امروز روی دانایی افراد در خانه ، مدرسه و جامعه انجام می گیرد .
یک اصل مهم دانایی می گوید : آینده یافتنی نیست ، بلکه ساختنی است اگر به دنبال ساختن آینده جامعه هستی بین خانه و مدرسه پل ارتباطی و دانش افزایی بزن و اجازه بده این پل از جامعه بگذرد .
در تعریفی از راجرز خانواده چنین تعریف شده است : خانواده ، نظامی نیمه بسته است که نقش ارتباطات داخلی را ایفا می کند و دارای اعضایی است که وضعیت ها و مقام های مختلفی را در خانواده و اجتماع احراز کرده و با توجه به محتوای وضعیت ها ، افکار و ارتباطات خویشاوندی که مورد تأیید جامعه ای است که خانواده جزء لاینفک آن است ، ایفای نقش می کند .

اهمیت نقش خانواده در فرزندان
 نفوذ والدین در کودکان تنها محدود به جنبه های ارثی نیست ، بلکه در آشنایی کودک با زندگی جمعی و فرهنگ جامعه نیز خانواده نقش مهمی را ایفا می کند موقعیت اجتماعی خانواده ، وضع اقتصادی آن ، افکار وعقاید ، آداب و رسوم ، ایده آل ها ، آرزوهای والدین و سطح تربیت آنان در رفتار کودکان نفوذ فراوان دارد .
دوره ابتدایی و نقش پذیری در آن


العِلمُ فِی الصِّغَرِ کَالنَّقشِ فِی الحَجَرِ
(( درس خواندن و یادگیری در کودکی مانند نقش برسنگ است))

هر که در خردیش ادب نکنند    /  در بزرگی فلاح از او برخاست
چوب تَر را چنان که خواهی پیچ / نشود خشک جز به آتش راست(سعدی)

یکی از دوره های مهم هر نظام آموزشی در جهان ، دوره ی ابتدایی است ؛ دوره ای که رشد و تربیت و تکوین شخصیت کودکان تأثیر بسزایی دارد . این دوره را دوره ی تأدیب ، خلاقیت ، بروز استعدادهای عمومی و کودکی گفته اند .
دبستان عبارت است از (( یک واحد تربیتی که به وسیله یا با اجازه ی آموزش و پرورش برای تربیت کودکانی که در سنین هفت تا دوازده سال هستند ، تأسیس می شود .))

نقش ارتباط در اولین جایگاه تربیت
یکی از نیازهای اساسی والدین و مربیان در امر تربیت و پرورش اخلاقی کودکان ، برقراری ارتباط سالم با آنهاست . ارتباط صحیح بین پدر و مادر و روابط سالم آنان با کودکان ، اولین و مهمترین زمینه رشد و پرورش اخلاقی نونهالان است . اساس تربیت سالم نونهالان جامعه ، بستگی کامل به سلامتی خانواده دارد و سلامتی خانواده مستلزم ارتباط سالم بین اعضای خانواده است .
بیان مسئله وظایف خانواده ها در خصوص وضعیت تحصیلی فرزندان دبستانی خود خانواده در خصوص وضعیت تحصیلی فرزندان دبستانی خود وظایفی به عهده دارد که چند مورد آن به شرح ذیل می باشد :
 1- انتخاب مدرسه و عنایت در انتخاب معلم یکی از ویژگی های پدران و مادرانی که به توفیقات تحصیلی فرزندان خود علاقه مند هستند توجه و عنایت برای انتخاب مدرسه و توجه ویژه به آموزگار پایه تحصیلی فرزندشان است .
2- برنامه ریزی برای امور آموزشی فرزندان در منزل داشتن برنامه و نهادینه نمودن آن ، رمز موفقیت برای هر فرد در زندگی شخصی و اجتماعی به شمار می آید . مکمل برنامه ی تحصیلات فرزندانمان در مدرسه ، داشتن برنامه ای منظم در خانه برای انجام تکالیف و مرور برنامه های مدرسه است .
3- آشنا کردن دانش آموزان به پذیرش درس خواندن و انجام تکالیف انجام دادن تکالیف برای فرزندان ما در محیط خانه باید به صورت یک فرهنگ در آمده و به عنوان یکی از برنامه های عادی روزانه برای آنان نهادینه گردد .
4- فراهم کردن شرایط مناسب و فضای امن خانوادگی ایجاد فضا و بستری مناسب برای درس خواندن فرزندان در منزل از نظر شرایط فیزیکی مناسب و شرایط روانی مناسب قابل توجه است . ارتباط با مدرسه و مربیان برای آگاهی از وضعیت تحصیلی فرزندان و تلاش برای رفع کاستی ها
5- یکی از مهم ترین اموری که والدین برای مشارکت در برنامه ریزی تحصیلی و مساعدت به فرزندان خود باید عهده دار گردند تماس و ارتباط مستمر با مدرسه ی فرزندان خود است .

عوامل موثر بر یادگیری و وظایف خانواده ها
 بسیاری از والدین علاقه مندند در خصوص یادگیری و عواملی که یادگیری را ممکن و یا میزان آن را افزایش می دهد مطالبی بدانند . حتی دانش آموزان مایلند بدانند که چگونه و تحت چه شرایطی یادگیری بهتر صورت می گیرد و آنان چگونه می توانند از زمانی که در اختیار آنهاست ، به مطلوب ترین صورت برای یادگیری بیشتر در زمینه ی مورد علاقه ی خود استفاده کنند .
تمامی برنامه های درسی و تمامی تلاش های معلمان به قصد ایجاد رفتار یا نگرشی خاص در افراد صورت می پذیرد ویادگیری پایه و اساس چنین روش ها ،رفتارها و نگرشهایی است . یادگیری مهمترین روش کسب رفتارهای مطلوب است که عواملی مانند آمادگی ،تجربیات قبلی ،فعالیت دانش آموز نقش محرک های درونی و بیرونی و معلم در آن تاثیر دارد .

گرد آوری اطلاعات ضرورت ارتباط خانه و مدرسه
خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل یکدیگرند خانه مدرسه ی اول فرزند و مدرسه ، خانه دوم اوست و اگر این دو نهاد روش ها و برنامه های هماهن

 

نخستين فشارهاي روحي رشد مغز انسان را محدود مي‌كند


 

نياز كودكان به مهر و محبت به اندازه كافي شناخته شده است، اما اين شناخت كه عشق و علاقه نه تنها در پختگي عاطفي نقش دارد بلكه ساختار مغز را نيز متاثر مي‌كند، يافته جديدي است

 

به گزارش  پايگاه اينترنتي مجله علمي "روانكاوي" آلمان، به هنگاميكه دانشمندان كودكان يتيم يك كشور اروپاي شرقي را مورد مطالعه قرار دادند، در مغز آنها "حفره سياهي" يافتند كه طبيعتا بايد

باشد. اين همان بخش از مغز است كه مسووليت رشد و تحول در درك احساس و ساخت، عملكرد و هضم عواطف، تجربه زيبايي و لذت، لياقت و هنر رفتار و برخورد عاقلانه با ديگران را برعهده دار

.

پژوهش‌هاي علم اعصاب و تحقيقات بيوشيمي با كمك و كاربرد تكنيك پويشگري مغز و مطالعات برش‌هاي آن، ثابت كرده‌اند كه سيستم اعصاب نه تنها به تحريكات عواطفي عكس‌العمل نشان مي‌دهد، بلكه در اساس شكل مي‌گيرد

 

مغز يك نوزاد هنوز به خوبي شكل نگرفته و بدون ساختار است و براي رشد و تحول خود به تحريك نياز دارد، نه تنها به تحريكات محسوس و شناختي در اشكال و انحاء گوناگون مثل بازيها، رنگها يا موزيك، بلكه به برخوردها و رفتارهاي محبت آميز نيز محتاج است

 

لبخند، تماس چشمها و وجود يك غمخوار و پرستار سبب آرامش و آسودگي خاطر و

همزمان نيز ترشح هورمونهايي در

 "‪ "frontale Kortexpr

‬مي‌گردد يعني در آن بخشي از مغز كه در همان سالهاي نخستين شكل مي‌گيرد و در پختگي رشد و تحول رفتار اجتماعي سرنوشت ساز است.

هر چه روابط و تاثيرات متقابل مثبت بيشتري بوقوع بپيوندد، اتصالات و شبكه‌هاي بهتر و بيشتري در اين بخش ايجاد مي‌گردد

 

بدين ترتيب، نظريه پيوند "جان بوولبي" كه گهگاه مورد ترديد قرار مي‌گرفت بوسيله پژوهش‌هاي بيولوژيكي تاييد شد

نظريه بوولبي مي‌گويد، رشد و تحول يك كودك از طريق تجربه پيوندها و دلبستگيهاي دوران كودكي به نحو مثبت و يا به گونه‌اي منفي تحت تاثير قرار مي گيرد

 

بهترین کلاس بهداشتی هفته اول بهمن

کلاس 6/2


کلاس برتر بهداشتی هفته آخر دی ماه

کلاس 5/2


برترین کلاس از نظر بهداشت

کلاس 2/1
 


تمیز ترین کلاس هفته دوم دی ماه

کلاس اول


بهترین کلاس از نظر بهداشت

5/1


برترین کلاس طرح مسواک

6/1



بازدید کنندگان محترم، لطفا نظرات خود را در مورد مطالب سایت از طریق قسمت تماس با ما در صفحه اصلی سایت به ما منتقل کنید منتظر انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم لطفا مطالب زیبا و خواندنی خود را در قسمت تماس باما  درج نمایید تا با نام شما در سایت استفاده شود. 


بازدید دانش آموزان دبستان عرفان از جشنواره جابربن حیان در مدرسه غیر دولتی نصیر


اعلام نفرات برتر مسابقه احکام مرحله آموزشگاهی