تنبیه [بدنی]، گران ترین و در عین حال، کم اثرترین ابزار یادگیری و اصلاح رفتار است. تکالیف زیاد، به ویژه جریمه کردن، از ارزش یادگیری تهی است و سبب بی میلی تحصیلی می شود. در تنبیه، باید عمل کودک نکوهش شود، نه شخصیت او.

در تنبیه، نباید زیاده روی کرد، چون اثر خود را از دست می دهد.

تنبیه در جمع، اثر مخرب، ولی تشویق در جمع، اثر مثبت دارد.

سرزنش و تحقیر، امنیت خاطر را از کودک می گیرد.

تنبیه، شخصیت کودک را در هم می کوبد.

زیاده روی در تنبیه، سبب برانگیخته شدن حس سرکشی در کودک خواهد شد.

وقتی لازم است کودک تنبیه شود، بهتر است تا حد امکان تنبیه هایی غیر از تنبیه بدنی به کار بگیریم، مانند قهر کردن (بی توجه بودن). البته طول مدت قهر نباید طولانی باشد. در تنبیه و سرزنش و حتی نصیحت کردن، نباید زیاده روی کرد که در این صورت، بر لجاجت طفل افزوده می شود و اثر سرزنش و نصیحت و تنبیه نیز از میان می رود. تنبیه بدنی و زیاده روی در آن، کودک را ترسو و تسلیم طلب بار می آورد.

  بازگشت

بهترین کلاس بهداشتی هفته اول بهمن

کلاس 6/2


کلاس برتر بهداشتی هفته آخر دی ماه

کلاس 5/2


برترین کلاس از نظر بهداشت

کلاس 2/1
 


تمیز ترین کلاس هفته دوم دی ماه

کلاس اول


بهترین کلاس از نظر بهداشت

5/1


برترین کلاس طرح مسواک

6/1



بازدید کنندگان محترم، لطفا نظرات خود را در مورد مطالب سایت از طریق قسمت تماس با ما در صفحه اصلی سایت به ما منتقل کنید منتظر انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم لطفا مطالب زیبا و خواندنی خود را در قسمت تماس باما  درج نمایید تا با نام شما در سایت استفاده شود. 


بازدید دانش آموزان دبستان عرفان از جشنواره جابربن حیان در مدرسه غیر دولتی نصیر


اعلام نفرات برتر مسابقه احکام مرحله آموزشگاهی